francia projekt

 Ortbello-ban jártak a franciások!

Orbetello beszámoló – Juhász Rebeka 9.b letölthető itt (pdf) formátumban

Orbetello beszámoló – Mocsár Gyula 11.b letölthető itt (pdf) formátumban

Mocsár Gyula 11.b második beszámolója elolvasható itt (pdf) formátumban


Comenius francia projekt 2013.szeptember 17-21 Svédország

Újabb fantasztikus utazáson vagyunk túl. A messzi Norvégia után a vele szomszédos Svédország nagyon szép őszi idővel fogadott bennünket.

A magyar csapatot Szabó Anna Réka 11.b és Géczi Eszter, Krivák Ádám 11.a osztályos tanulók képviselték. Kísérő tanárként ezúttal Laluk György tanár úr vett részt a nemzetközi projektben.

Szerencsések vagyunk, hogy ilyen távoli, észak-európai országokba is eljuthattunk, és határozottan elmondhatom, hogy meleg fogadtatásban volt részünk.

Próbáltuk a két északi vendéglátó országot összehasonlítani, mindkettőben érezhető a jómód és a nyugalom. Az ott élő emberek mentalitása ugyan más, mint a miénk, a környezet is eltérő, de pont ez a szép ezekben az utazásokban, hogy az interkulturális különbségeket megismerhetjük.

A svéd középiskola lenyűgözött bennünket óriási méreteivel, nagy tereivel, felszereltségével. Nem győztünk fotózni és élvezni azt a hangulatot, ami ebben a modern iskolában körülvett minket. Mindenhol számítógép, minden tanuló a saját laptopjával sétál és a pihenő területeken is használhatja azokat. Ezt egyelőre mi még csodáljuk, remélhetőleg eljön nálunk is az az időszak, amikor az informatikai felszereltség alap dolog lesz az iskolánk egész területén.

A fogadó kisváros, Haninge mellett terült el egy szép természetvédelmi park, az első utunk oda vezetett. A természet csodálatos építő és pusztító munkáját egyaránt megfigyelhettük a közel két órás kiránduláson. Rengeteget fényképeztünk, de az élményt mélyen elraktároztuk a lelkünkben is. A levegő nagyon tiszta volt, a nagyvárosi szmog után ez igazán jót tett a tüdőnknek.

A túrát közös barbecuezás zárta, amíg elkészült a kolbász, svéd szabadtéri játékokat játszottak a gyerekek. Jókedvű nemzetközi lánycsapat, nemzetközi fiúcsapat ellen, az eredmény döntetlen lett. Jó volt látni, ahogy közös erővel, szó szerint közös levegővel lobbant lángra a tűz, mindenki segítségére szükség volt, hogy az éhes csapat a nap végén ne maradjon éhes.

A három nap alatt az újságunkon is dolgoztunk. Az eddig elkészült számokat kommentáltuk és új cikkek is születtek. Megint készültek poszterek és interjúk. Kvízversenyt és focikupát szerveztek svéd diákok a többiek számára. Programban nem volt hiány.

Az utolsó nap délutánján Stockholmmal ismerkedtünk meg. A régi középkori városrészt, Gamla Stant, joggal nevezik észak Velencéjének. A kis lagunák és a festői szűk utcák tényleg velencei hangulatot árasztottak. Sok turistával és sokféle nemzetiséggel találkoztunk, Stockholmban amúgy is sok az emigráns lakos.

Felemelő  élmény volt a híres Vasa múzeum, egy 17. században elsüllyedt óriási hadihajó szinte teljesen épen maradt és konzervált teste magasodott felénk. A rekonstrukciós munkálatok még napjainkban is tartanak. A múzeum végigkíséri a hajó rövid életét és szenzációs 20. századi kiemelését.  A svédek tényleg büszkék lehetnek erre a kiállításukra.

A svéd konyhával is megismerkedtünk. Hal, svéd húsgolyók, rénszarvaspörkölt ribizli mártással, mind-mind nagyon finom volt.

A magyar diákok élménybeszámolóit a Comenius falon hamarosan mindenki elolvashatja. Az újságunkat pedig szintén el lehet érni a következő címen: www.adorev.standeduqual.ro

 

2013. szeptember 22.

Szecseiné Fehér Andrea koordinátor

DSCF4725DSCF4986DSCF4644


A norvégiai útról készült beszámolónkat itt találják!

GHEDI-2013 március 2-9.

Ghedi, lombardiai olasz város rendezte a francia projekt 3.munkatalálkozóját. Négy diáklány és két tanár képviselte a magyar csapatot: Matula Dóra , Szabó Anna Réka 10.b és Juhász Rebeka, Rovó Orsolya 9.b, és Molnár István, Arany Erzsébet pedagógusok.

A találkozó célja a kamaszok által szerkesztett újság harmadik számának összeállítása és a 4. szám előkészítése volt. Természetesen egy ilyen összejövetel mindig tartogat más programokat is, nemcsak az újság szerkesztését.

Akit érdekel a Kamaszok elektronikus újságja, a mi újságunk, a következő honlapon olvashatják: http://adorev.standeduqual.ro/

A munkanyelv francia, de szándékunkban áll a későbbiekben lefordítani magyarra is a cikkeket, hiszen nagyon érdekesek. Amint elkészült a fordítás, azt is az iskola honlapján olvashatják majd.

Fehér Andrea projekt kordinátor

Szabó Anna beszámolója

Matula Dóri beszámolója


A nemzetközi csoport 2. munkatalálkozóját rendezte meg  2012 dec. 7-13 között.
Iskolánk  42 vendéget fogadott,  27 diákot ( 16-17 évesek ) és  15 felnőttet.
A második találkozóról készült beszámolókat itt érhetik el.

Szecseiné Fehér Andrea (tanár-projektkoordinátor) beszámolóját itt találják.
Matula Dóri (diák) beszámolóját itt olvashatják.
Offela Niki (diák) beszámolóját itt olvashatják.


 

Egy hét Alcarazban.

A Comenius nemzetközi projekt első munkatalálkozójáról készült beszámolókat már elolvashatják és a képeket megnézhetik honlapunkon.

A második találkozóra még ez év decemberében Budapesten kerül sor.  December 7-13 között a mi iskolánk látja vendégül a nemzetközi munkacsoportot. Keresünk franciául – angolul tudó gyerekeket akik szívesen fogadnak vendégdiákokat otthonukba erre a hétre.

Jelenkezni lehet Szecseiné Fehér Andrea tanárnőnél.

A projekt általános leírása:

Comenius nemzetközi projekt 2012-2014 a Szent-Györgyiben

A Comenius programot az Európai Unió indította azzal a céllal, hogy már iskolás diákként kapcsolatba léphessenek egymással az Unió polgárai.

Nemzetközi projektről van szó, a résztvevő országok palettája nagyon változatos.  Mediterrán,  észak- és kelet-európai országok kamaszkorú tanulóival közösen dolgoznak iskolánk tanulói, egy előre meghatározott témában, két éven keresztül.

A francia munkanyelvű LA REVUE ÉLECTRONIQUE DES ADOLESCENTS « Kamaszok elektronikus magazinja »  hét ország iskolái között valósul meg.

Óriási lehetőség mindazoknak, akik bátorságot, kitartást és tehetséget éreznek magukban olasz, spanyol, svéd, norvég, török és román hasonló korú és bizonyosan hasonló érdeklődési körű diákokkal együttműködni.

Az országok között a munkanyelv francia lesz. Kicsit meglepő módon nincs a partnerországok között Franciaország, de a román kolléga lesz a főkoordinátor és tudjuk jól, Romániában a franciát előnyben részesítik és kedvelik. A további partner lista is illusztris: Spanyolország, Törökország, Norvégia, Svédország és Olaszország, ahonnan két iskola is bekerült a csapatba.

A téma nagyon motiváló a gyerekek körében, az érdeklődésüket sikerült felkelteni, ez látszik abból, hogy teli vannak ötletekkel.

A projekt címe : Kamaszok elektronikus magazinja.

A gyerekek lesznek a szerkesztők, az ötletgazdák, web-dizájnerek, az informatikai ismereteiket itt kamatoztathatják. Mindent megvalósíthatnak a netes felületen, amit csak kitalálnak.

A közös munka során az ötletek és feladatok megbeszélése egy közös web felületen zajlik, videó konferenciák lesznek és természetesen a legmotiválóbb tényező, a kiutazások egymás országaiba.

Ezek az utak mind munkatalálkozók is egyben. A gyerekek diáktársaiknál laknak és így lehetőség nyílik egymás életének jobb megismerésére is. A találkozás során megbeszéljük a munka eredményeit és a következő számot összerakjuk.

Magyarország 2012. decemberében fogadja a partnereket. Házigazdaként mindent megteszünk annak érdekében, hogy emlékezetes maradjon vendégeink számára a híres magyar vendégszeretet.

A suliban lesz egy Comenius fel, szintén azzal a szándékkal, hogy a projektben közvetlenül nem résztvevők is tájékozódhassanak a munka eredményeiről

A projektben a franciatanárokon kívül részt vesz az iskola anyanyelvi lektora és az iskola pedagógusai közül azok a kollégák, akik érdeklődnek a téma iránt.

A két éves projektek során megvalósuló eseményekről és a megalkotott dolgokról rendszeresen tudósítunk a hamarosan elinduló Comenius falunkon.


 Tanári beszámoló – Szecseiné Fehér Andrea

Egy hét Alcarazban

2012. okt. 15-19 között egy hétre Spanyolországban jártunk, Alcaraz nevű pici, de annál hangulatosabb spanyol település középiskolája látott vendégül bennünket.

A két éves projekt első munkatalálkozóján vettünk részt. Ennek a találkozónak a célja elsősorban a partnerországok ismerkedése és természetesen a projektmunka kezdeti lépéseinek megtétele. Minden országot 2-4 tanuló képviselt. Közös munkanyelv a francia volt, de ha kellett az angol nyelvtudásukat is bevetették.

Mind a hét ország diákképviselői bemutatták városaikat és intézményeiket kisfilmek és PPT előadások keretén belül. Sikert aratott a Szent-Györgyi iskoláról két évvel ezelőtt készített kisfilmünk, amit francia nyelven feliratoztunk. Köszönet illeti Tóth Bence csapatát a filmért és az utómunkálatokért is. A filmet a Youtube-on bárki megnézheti.

A munka délelőttök során ötleteket gyűjtöttek a diákok miről írnának és olvasnának szívesen az online újságban. A két év során a kamaszkorú tanulók egy elektromos újságot szerkesztenek közösen. A gyerekek lesznek a szerkesztők, az újságírók  és a magazin dizájnját is ők tervezik meg. A lapszámok frissítése fokozatosan történik. Az olvasók észrevételeit is figyelembe veszik és reagálnak azokra. Természetesen az olvasók a francia nyelvet ismerők köréből kerülnek ki, de a projekt célja többek között a francia, mint idegen nyelv promótálása és gyakorlása.

A tanárok és a diákok közösen választották ki a projekt logóját, megvitatták a lehetséges szerkesztő programot, talán ez volt a legnehezebb.

Tartottunk egy közös szimpóziumot is, tanárok és diákok arról beszélgettek, hogy milyen hatása van napjainkban a médiának. Említésre kerültek a sajtó, rádió, tévé és az internet használatának előnyei és természetesen hátrányai is.

Iskolánkat ezen a projekt találkozón Kállai Anna és Kertész Olga 10.a-s tanulók képviselték. Dicséret illeti a lányokat aktív részvételükért, munkájukért  és iskolánk hírnevének öregbítéséért.

Beszámolóikat elolvashatják, a képeket megnézhetik, magukért beszélnek.

2012.11. 02

Szecseiné Fehér Andrea francia tanár, projektkordinátor


Diák beszámoló – Kállai Anna 10. osztály:

A francia munkanyelvű Comenius program első munkatalálkozójára Alcarazban, egy spanyol kisvárosban került sor, amely 300km-re található a fővárostól, Madridtól. Alcaraz főterén nem csak a régi bikaviadalok helyszínét fedezhettük fel, de megcsodálhattuk a két román stílusú templomot is. Alcarazban ez az egyetlen olyan hely, ahol vendéglőt, egy kisebb szórakozóhelyet, illetve élelmiszerboltot találhattunk. Az első nap délelőttjét már a helyi iskolában töltöttük; ekkor mutatkoztak be a csoportok, illetve megtudhattunk pár információt / érdekességet a helyi iskoláról és Alcarazról..

Miután végeztünk, elmentünk ebédelni (mi az olasz csapattal tartottunk), majd később ismét összetalálkoztunk a többiekkel és sétálni indultunk. Ekkor már nem éreztük magunkat feszélyezetten, és szívesen nyíltunk meg a többi, más nemzetiségű diák előtt.  Rendesen elfáradtunk, de nagyon jól éreztük magunkat.

A következő nap délelőttjét ismét az iskolában töltöttük. Két csapatra oszlott a társaság, és meg kellett tárgyalnunk, mi az, amit szívesen olvasnánk a magazinban, illetve, mi az, amiről nagyon szívesen írnánk is, és biztosan érdekelné a velünk egykorú diákokat. Ezen kívül még beszélgettünk a weboldalról is, ez egyelőre kialakulóban van.

Az utolsó munkanapon jutottunk talán a legtöbbre a projektet illetően. A rovatokban szereplő cikkek lehetséges címeiről ötleteket gyűjtöttünk és pár mondatban előadtuk a többiek előtt mit is értünk az adott címek alatt.

Mindent összevetve azt hiszem, rendesen megálltuk a helyünket. Több pozitív visszajelzést is kaptunk, miszerint aktívak, és ügyesek voltunk. J Nagyon jól éreztük magunkat, nem is beszélve az utolsó, Madridban eltöltött napról.

Személy szerint, elképesztően szerencsésnek érzem magam, hogy részt vehettem ebben a projektben, nagyon szépen köszönöm, hatalmas élmény volt! :)

(Kállai Anna 10.a)


Diák beszámoló – Kertész Olga 10. osztály:

A francia Comenius Program első közös találkozójára egy spanyol kisvárosban, Alcarazban került sor. A városka 300 km-re van a fővárostól, Madridtól, és első pillantásra elvarázsolja az ott lévőket, legyen szó a kis szűk, macskaköves utcákról vagy a nagy térről, ahol a mai napig bikaviadalokat  rendeznek.

A megbeszéléseket a helyi  középiskolában tartottuk, ahol mindig kilenc órakor kezdtük a napot. Első alkalommal a résztvevő országok  iskolái mutatkoztak be egymás előtt. A projektben hat iskola vesz részt a magyarokon kívül, spanyol, norvég, svéd, török, román és két olasz.

A program témája egy internetes újság elkészítése.  Két év alatt, a partnerországok diákjaival közösen szerkesztjük meg a kamaszoknak szóló magazint.

A spanyol út során kiválasztottuk a projekt logóját, megbeszéltük a különböző rovatok lehetséges témáit, különös tekintettel arra, hogy minket mi érdekel, miről olvasnánk az újságban.

Érdekes volt más nemzetek fiataloknak írt magazinjait átlapozni, ötletelhettünk arról, mi kerüljön a mi újságunkba.

Tartottunk egy szimpóziumot is, aminek a témája a média hatása a fiatalokra.

Már az első napon összebarátkoztunk a többiekkel, nyíltak voltak és eszméletlen jó hangulatban folytak a megbeszélések. Még mindig tartjuk velük a kapcsolatot.

Az utolsó napot Madridban töltöttük, kis városnézés, vásárolgatás, ami egy igazi turista életéhez hozzátartozik.

Viva la Espana!

(Kertész Olga 10.a)


 

 

 

 

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.