EU flag-Erasmus+_vect_POS

Erasmus+ tanári mobilitás
(KA1 tanárok mobilitása)


“2015. július 6 és 17-e között tanárképzésen vettem részt dél-Franciaországban, Nizzában.
Elvárásom az volt, hogy az oktatáson olyan ismereteket szerezzek meg, melyek segítségével
a sok éves tanítás után megújulhassak és újabb módszertani ismereteket sajátítsak el.
A pályázat céljai között is szerepelt ez a pont.” (Szecseiné Fehér Andrea beszámolója)

“Idén szeptemberben az Erasmus + pályázat keretein belül egy hetet tölthettem el az Egyesült Királyságban,
Oxfordban, ahol a Lake School of English nyelviskola tanártovábbképzésén vettem részt,
akol középiskolában oktató angol nyelvtanárok részére indítják a fent megnevezett kurzust.
Nagyon jó választásnak bizonyult mind a kurzus, mind a város, mert minden
szempontból megfelelt előzetes várakozásaimnak.” (Szabadosné Karsay Gabriella beszámolója

A tanártovábbképzéses pályázat elnyerésének nagyon örültünk. Kerületi kolléganőtől hallottam a Hungary-Expert Erasmus+
tanártovábbképzés pályázati tanácsadó honlapról, és iskolánkból is a legtöbb kolléga
ennek a honlapnak a széles kurzuskínálatából választotta úti célját,
ezért köszönjük mindezt Véghné Juhász Krisztinának. (Meszéna Éva beszámolója)

2015. júliusában vettem részt egy kéthetes kurzuson, Münchenben. A DID Institut már ismert volt számomra,
mert 2009-ben voltam már a müncheni, illetve még korábban a berlini képzésükön.
Akkor Comenius egyéni pályázóként jutottam el Németországba. A pályázatírás során
a kurzus kiválasztásánál már figyelembe vettük ezt a tapasztalatot. (Horváth Zsolt tanárképzési tapasztalatai – München

Izgatottan, és nagy reményekkel készültem az Erasmus+ tanártovábbképzési mobilitási pályázatom utazási szakaszához.
2015. augusztus 10-15. között volt lehetőségem Meranban és közelében ismerkedni ezzel a különleges tájjal és kultúrával.
A város Olaszországban van ugyan, de abban a dél-tiroli autonóm régióban, amely inkább Ausztriára hasonlít. Kevesen tudják, hogy
Dél-Tirol valaha az Osztrák-Magyar Monarchia szerves része volt, de földrajzi értelemben
bizony már inkább Itáliához tartozik, a Brenner-hágótól délre.  (Horváth Zsolt tanárképzési tapasztalatai – Südtirol)

“A kurzust tematikailag több egységre tagolták a szervezők. A délelőtti sávban minden nap a nyelvi ismeretek felfrissítése zajlott.
A kurzus vezetője kiválasztott egy központi témát és ehhez kapcsolódtak a nyelvtani, lexikai, országismereti feladatok,
melyeket szóban és írásban oldottak meg a résztvevők változatos munkaformákban. ” (Hegedűsné Tálos Eszter beszámolója)

“Délelőtt kommunikatív órák keretében különböző témákban nyelvi ismeretek felfrissítése zajlott,
ahol lehetőség adódott szókincsfejlesztésre, illetve nehezebb nyelvtani struktúrák felelevenítésére.” (Varga Katalin beszámolója)

“A tanfolyam kiválasztásánál a fő szempontom az volt, hogy nyelvtudásomat felfrissíthessem és módszertanilag megújulhassak.
Ez a kurzus mindkét célnak megfelelt. Tetszett, hogy a nyelvtanfolyamra nem csak nyelvtanárok jelentkezhettek,
így bármilyen témát feldolgozhatunk, és szélesebb kitekintést kaphatok.” (Jakobi Zsuzsanna beszámolója)

“A módszertani képzés Jenny Waters jóvoltából fantasztikusan jó volt. Rengeteg új ötlettel, módszertani fogással,
kidolgozott óratervekkel gazdagon jöttünk haza, melyek megvalósíthatóságát saját magunkon ki is próbáltuk.
Ezen keresztül módunk volt a kapott ötleteket saját lehetőségeinkre, habitusunkra,
diákjaink életkori sajátosságaira adoptálni.” (Táskai Andrea beszámolója)

“Rendkívül tanulságos volt mindenkivel tapasztalatot cserélni. Meglepett, hogy Európán belül is milyen nagy különbségek vannak az oktatási rendszerek között, valamint nagyon érdekes volt látni, milyen helyzetben van a német tanítás például Indiában, milyen az érdeklődése a tanulóknak a számukra egzotikusnak számító nyelv iránt. ” (Kránicz Eszter beszámolója)